Samstag, 29. März 2008

اسرار روابط جنسي در خانواده هاي موفق














آنها اين كار را هر روز انجام نمي دهند (وا!) آنها به سرعت معتقدند (نه!!). مقاله را بخوانيد تا به حقيقت هاي بي شماري در مورد رابطه جنسي سالم در خانواده هاي موفق پي ببريد.
به عنوان يك دختر روشن فكر كه به تازگي وارد يك ارتباط دو نفره شده ايد، احتمالا مطالبي را در مورد زندگي سالم مي دانيد: عادلانه دعوا كنيد، به او وقت دهيد تا با خودش خلوت كند (با اين كار خودتان هم فرصتي پيدا مي كنيد تا تنها شويد)، هيچ گاه چشم هاي خود را از او برنگردانيد (حتي اگر زيباترين فيلم را در تلويزيون نگاه مي كنيد) و ... اما زوج هاي خوشبخت در اتاق خواب چه عكس العمل هايي از خود نشان ميدهند؟ براي روشن تر شدن اين مطلب ما از متخصصان و مشاوران در زمينه ازدواج و خانواده كمك گرفتيم. كارهايي كه به شما پيشنهاد مي شود، عجيب و غريب نيستند و نمي خواهيم بگوييم كه بايد بر جاذبه غلبه كنيد، همه چيز صرفا به سكس ارتباط پيدا نمي كند، و فقط بايد كاري كنيد تا احساس نزديكي بيشتري نسبت به همسرتان پيدا كنيد.
1- به طور متناوب مشغول باشيد
راز موفقيت زوج هاي خوشبخت اين نيست كه هر روز هفته با هم رابطه جنسي دارند. در حقيقت بر طبق گفته هاي دكتر "تينا تسينا" نويسنده كتاب "هم ازدواج كنيم هم آزاد باشيم" زوج هاي موفق بر اساس يك برنامه زماني مشخص رابطه جنسي دارند. از سوي ديگر عدم برقراري اين نوع رابطه در دراز مدت نيز به هيچ وجه قابل قبول نيست چرا كه روابط جنسي، نزديكي دو طرف را تقويت كرده و به آن ژرفا مي بخشد. "تسينا" اظهار مي دارد "افرادي كه از برقراري رابطه جنسي با يكديگر خودداري مي كنند، ميان خود فاصله بسيار زيادي را به وجود مي آورند و پس از چندي افراد غريبه در نظرشان بيش از شريك فعلي زندگي شان جذاب جلوه مي كنند." همچنين دفعات منظم سكس براي آقايون اهميت فراواني دارد. دكتر لورا برمن، مدير مركز برمن در شيكاگو اظهار مي دارد: "يكي از راههايي كه مي تواند دو نفر را نزديك به هم نگه دارد اين است كه آن دو از نظر جنسي به هم نزديك باشند. تنها راه رسيدن به نزديكي و صميميت نيز همين مورد است." زماني كه مرد به تعداد دفعات منظم با همسر خود رابطه جنسي نداشته باشد، او حس رمانتيك بودن خود را از دست مي دهد؛ پس از اندكي خانم نيز شور و حرارت جنسي خود را از دست مي دهد و به همين منوال يك دور تسلسل به وجود مي آورد." از سوي ديگر بد نيست كه اجازه دهيد يكي دو هفته بدون وجود سكس سپري شود، در حقيقت تعداد زيادي از زوج هاي موفق، يك بار در هفته اين كار را انجام مي دهند. نكته كليدي اين است كه هر دو از اين يك بار نهايت لذت را ببرند. اگر ارتباط شما به يك بار در ماه و يا كمتر از آن محدود مي شود بايد قدري كنجكاو شويد كه چه مشكلي وجود دارد. شماره 2 را بخوانيد تا ازدواج موفق تري را دنبال كنيد.
2- خارج از تخت هم يكديگر را نوازش كنيد
يكي ديگر از دلايل موفقيت و خوشبختي برخي از زوج ها اين است كه گاه و بي گاه بدون اينكه هيچ دليل خاصي وجود داشته باشد، يكديگر را در آغوش مي كشند، پاهايشان را به هم مي زنند و براي مراحل اصلي تر خودشان را بيشتر آماده مي كنند. دكتر "بري مك كارتي" رواندرمانگر و نويسنده كتاب "آرزوي خوشبختي" اينچنين مينويسد: " لمس كردن 5 مرحله مختلف دارد؛ يك زوج موفق بايد حداقل 4 مرحله از آن را انجام دهد. بسياري از زوج ها تنها دو نوع ارتباط لمسي دارند: يا هيچ چيز يا مقاربت، و زمانيكه اين چنين باشد معمولا "هيچ چيز" بيشتر تكرار مي شود." زماني كه يكديگر را مي بوسيد يا پشت هم را مي ماليد، مي توانيد به راحتي اگر تمايلي به ادامه ارتباط نداشته باشيد، آنرا متوقف كنيد. كار ديگري كه مي توانيد انجام دهيد اين است كه با هم قرار بگذاريد كه اگر تمايلي به انجام آن نداريد دست هاي يكديگر را بگيريد و فشار دهيد. به اين ترتيب رابطه شما طبيعي تر به نظر مي رسد، چرا كه يك نوع لمس كردن همراه مي شود با نوع ديگر و مي توانيد تا آنجا كه علاقه داريد به آن ادامه دهيد. اگر بتوانيد در طول روز از نظر فيزيكي با هم ارتباط برقرار كنيد براي معاشقه اصلي آماده تر خواهيد شد، همچنين با احتساب به اين عمل در طول شب هايي كه استرس داريد و يا خسته هستيد (و يا هر دو) نزديكي و صميميتتان را از دست نميدهيد.
3- در مورد سكس خطاها را فراموش كنيد و ببخشيد
شايد رابطه جنسي همواره خوشي هاي ديوانه كننده به شما ندهد، اما زوج هايي كه اين كار را انجام مي دهند از مزاياي احساسي و عاطفي آن بهرمند مي شوند. چرا؟ شما در طول دوره هاي سخت زندگي همچنان دوشادوش يكديگر مي ايستيد و اين امر سبب مي شود تا عشق شما تا ابد جاودانه شود. چه معاشقه اصلي را انجام دهيد، چه فقط يكديگر را در آغوش گرفته و نوازش كنيد، شكاف ها و فواصل موجود به خودي خود ناپديد مي شوند. اگر همسر خود را گاه و بي گاه در آغوش بگيريد و بدن او را لمس كنيد او متوجه مي شود كه اگر چه ممكن است در مورد موضوع خاصي با هم، هم عقيده نباشيد اما عشق مسئله ديگري است، همواره جاي خود را دارد و اين جر و بحث ها دليلي براي كاهش دوست داشتن نيستند. اين مطلب مي تواند به طور كلي ديدگاه شما و شوهرتان را نسبت به زندگي تغيير دهد. جيني، 32 ساله در بروكلين يك نويسنده است، او هم به نوبه خود به اين نتيجه رسيده است: "سابقا من و بيل مشاجرات تمام نشدني بر سر مسائل كوچك و بي ارزش با هم داشتيم، به جايي رسيده بوديم كه هر دو خسته شده بوديم، به همين دليل قرار گذاشتيم كه اگر دفعه آينده بر سر مسائل جزئي نزاع در گرفت، همديگر را ببوسيم و همه چيز را تمام شده فرض كنيم، ما هيچ وقت تصور نمي كرديم كه يك كار كوچك بتواند تمام مشكلات زندگي ما را حل كند. اما بعد از اينكه اين تكنيك را امتحان كرديم به اين نتيجه رسيديم كه در آغوش گرفتن و بوسيدن خيلي راحت تر از جلسات طولاني بحث و گفتگو ميتواند مشكلاتمان را حل كند."
4- هيچ گاه براي مجازات از برقراري سكس خودداري نكنيد
اخطار: "نشان دادن خشم و عصبانيت با خودداري از برقراي رابطه جنسي، زندگي شما را به نابودي مي كشاند." چرا: نه تنها محبت و دوستي را از بين مي برد، بلكه اگر زوجين در جنگ قدرت ها از سكس به عنوان برگ برنده استفاده كنند، تنفر بسيار زيادي به وجو مي آيد و پس از مدتي ديگر هيچ يك از طرفين هيچ گونه تمايلي به برقراري رابطه جنسي با ديگري از خود نشان نمي دهد. بنابراين دفعه آينده كه از همسر خود ناراحت شديد به جاي غلط خوردن و دور شدن در او در تخت خواب، همه چيز را با گفتگو روشن كنيد و در اين راه از رابطه جنسي مايه نگذاريد.
5- به دنبال سكس هاليوودي نباشيد
همه ما مي توانيم آنرا تصور كنيم: شمع هاي روشن و تابان، ملافه هاي سفيد رنگ 1000 پارچه، معاشقه تحريك آميز، رضايت شهواني. در دنياي واقعي در اكثر موارد اين اتفاق ها صورت نمي پذيرد. و زوج هايي كه به دنبال خوشبختي هستند، هيچ گاه وقت خود را با اين چيزها تلف نمي كنند. اگر شما صاحب دو فرزند هستيد، دو نوع شغل مختلف داريد و اين نوع سكس را ماهي يكبار انجام مي دهيد، بايد گفت كه كارتان عالي است. چقدر عالي است؟ در ميان زوج هاي موفق تقريبا چيزي بيشتر از 15% از معاشقه ها براي يكي يا هر دو نفر، در نهايت لذت بخش نخواهد بود. شايد اين كار را با عجله انجام مي دهند، از نظر فيزيكي راحت نيستند، و يا در آخر نمي توانند به حس رضايت دست پيدا كنند. همسراني كه از خود مطمئن هستند، مي توانند به راحتي با اين مسئله كنار بيايند، و اصلا تصور نمي كنند كه حتما يك مشكل خاصي بايد وجود داشته باشد، بلكه طرفي كه خسته ات و يا حال مناسبي ندارد به راحتي به فرد مقابل مي گويد: "من خسته هستم و امشب نمي توانم؛ تو راحت باش و كار خودت را انجام بده."
6- به هر حال بايد گاهي "سكس ويژه" داشته باشيد
در سالگردهاي كه داريد يك روز را نيز بايد اختصاص دهيد به "سالگرد رابطه جنسي." البته لازم نيست اين كار را فقط به همين يك روز محدود كنيد؛ اگر بتوانيد در طول سال چند روز ديگر را نيز به همين منوال طي كنيد، كار فوق العاده انجام داده و به زندگي مشتركتان كمك بي حد و حصري نموده ايد. برخي خانواده ها از روي تبنلي و يا هر چيز ديگر ترجيح مي دهند چنين نوع معاشقه اي را از زندگي خود حذف كنند. پوشيدن يك لباس خواب جديد به جاي پيجامه هاي كهنه و نخ نما آنقدر ها هم كه فكر مي كنيد، مشكل نيست. به همسر خود بگوييد كه هنوز هم به اين موارد اهميت مي دهيد. همانطور كه مي دانيد تغيير ذائقه يك اصول كليدي در موفقيت زندگي مشترك به شمار مي رود. يكي از تحقيقات اخير گوياي اين مطلب است كه حس رضايت جنسي نشات گرفته از پر حرارت بودن طرفين در نظر ديگري است. يك فضاي رمانتيك ايجا د كنيد، و شور و هيجان لازم را به وجود آوريد. بر روي ملافه هاي نو بخوابيد (يا در خانه يا در هتل)، موقعيت هاي جديد را امتحان كنيد، و هر كار ديگري كه لازم است تا شما را از نظر ذهني و جسمي تحريك كند، انجام دهيد تا احساس كنيد به وجود هم معتاد هستيد. اگر مي خواهيد تا هورمون هاي شوهر خود تا آخرين حد ممكن ترشح شود يك قرار غير منتظره براي او تعيين كنيد و كارهاي جديد را امتحان كنيد. "امي" 30 ساله از "سانتا برما" كه به تازگي زندگي مشترك خود را شروع كرده اين چنين مي گويد: "زماني كه احساس مي كنم به اظهار عشق و علاقه نياز دارم يك ادرس اينترنتي جديد براي خودم درست مي كنم و نام آنرا چيزي مي گذارم كه براي او اشنا باشد و آنرا پاك نكند. در اين نامه فقط محل و ساعت را ذكر مي كنم. زماني كه او در محل مورد نظر حاضر شد او را به جاي ديگري مي برم تا باز هم در شك و ترديد باقي بماند. او مي گويد زماني كه من اين كار ها را انجام ميدهم ديوانه و شيفته من مي شود."
7- حركات نهايي محبت آمير را نيز انجام دهيد
4 كلمه: ارتباط چشمي در اوج لذت "اين لحظه آنقدر بي نظير است كه اگر بتوانيد آنرا با شريك زندگيتان تقسيم كنيد، صميميت موجود بين شما دو نفر دو چندان خواهد شد. البته شواهد گوياي اين مطلب هستند كه حتي زوج هايي كه در روابط طولاني مدت هستند باز هم نمي تواند اين حركت را به درستي انجام دهند. "كريستي" 31 ساله ساكن "نيو جرسي" معتقد است كه باز نگه داشتن چشم ها در طول برقراري رابطه جنسي شما را شهوت انگيز تر نشان مي دهد. او مي گويد: "من زماني كه متوجه مي شوم همسرم در حال نگاه كردن به من است، احساس آرامش پيدا مي كنم و فكر مي كنم به اندازه كافي جذاب هستم. اين امر سبب مي شود كه با روي بازتري از او استقبال كنم."
8- بايد بدانيد هر چيز جاي خود دارد
يكي ديگر از مشكلات، تغيير مسير است. بايد بدانيد چطور مي توانيد از مبحث پرداخت صورتحساب ها و قبوض بيرون بياييد و به مسائل جنسي بپردازيد. زوج هاي موفق راههاي بي شماري را براي فراموش كردن روزمرگي هاي زندگي مي دانند. چگونه؟ به عنوان مثال آنها به طور مختصر و مفيد به هم مي گويند "بيا با هم معاشقه كنيم"، ممكن است شوهرتان پس از اينكه بچه ها به خواب رفتند بر روي مبل راحتي دراز كشيده باشد و شما را هم دعوت كند تا در كنار او بنشيند، يا شما شروع به نوازش كردن او كنيد، يا خيلي راحت بگوييد: امشب تلويزيون برنامه جالبي نداره، چطوري وقتمان را بگذرانيم؟"
9- با هم بازي و شوخي كنيدمطمئنا در مواقع ضروري زوج هاي موفق كاملا جدي ظاهر مي شوند، اما خنده و شوخي گاه گاهي ضرورت پيدا مي كند. اين شوخي ها مي توانند پيش زمينه خوبي براي شروع معاشقه محسوب شوند. دكتر "تنيسا" معتقد است كه با هم خنديدن ميتواند نشانه خوبي از صميميت باشد، اين امر نشان مي دهد كه شما دو نفر به راحتي مي توانيد با هم ارتباط برقرا كنيد و يكديگر را درك مي كنيد. در حقيقت يكي ديگر از راههاي نمايش ناز و عشوه همين مسخره بازي ها و شوخي هاست. "اميليا" 31 ساله به همراه همسرش "جف" 32 ساله، ساكن نيويورك از ردو بدل كردن كارت هاي تبريك واقعا لذت مي برند. اميلي مي گويد: "هر دوي ما احساساتي هستيم. اولين بار جف در روز ولنتاين براي من يك كارت بسيار بزرگ همراه با گل هاي سرخ خريداري كرد. از آن پس ما هميشه يگديگر را با كارت هاي عجيب و غريب سوپرايز مي كنيم."
10- سرعت هم چيز بدي نيست سرعت در برقراري رابطه جنسي چير بدي نيست چرا كه به اندازه كافي سودمند است. "لري" 33 ساله حسابدار و ساكن "هپس هاير" كه به سكس كوتاه و شيرين در رابطه زناشويي عقيده دارد مي گويد: "ما تا ابد براي سكس وقت نداريم، زماني كه من 10 شب خسته و كوفته از محل كار به خانه باز مي گردم آنقدر خسته هستم كه پيش نوازي بيش از حد گزينه خوبي براي من نيست. بنابراين با تن صدايي كه كاملا شهوت انگيز است از شوهرم سوال مي كنم كه آيا با يك كار پر سرعت موافق هست؟ از آنجايي كه او هم هميشه منتظر يك چنين چيزي است، ما هر دو از انجام آن نهايت لذت را مي بريم. و نكته اصلي هم همين جاست. سكس شديد هيچ گاه راه گشاي تمام مشكلات نيست. همه چيز سكس نيست اما زماني كه نتوانيد با موفقيت از پس آن براييد مشكلاتي در ساير زمينه هاي زندگي برايتان ايجاد مي شود كه حل آنها بدون رنج و مشقت نخواهد بود. زوج هايي كه از نظر جنسي به هم وابسته هستند با هم مهربانتر برخورد مي كنند، به آساني از اشتباهات يكديگر مي گذرند، رمانتيك تر هستند، كمتر تنها و ناراحت مي مانند، و درگيري چنداني با هم ندارند. اين اتصال ميتواند براي هميشه آنها را با موفقيت و خوشبختي كامل در كنار هم متصل نگه دارد. آنقدر بي نظير است كه اگر آنرا با شريك زندگي خود تقسيم كنيد، صميميت موجود بين شما دو نفر دو چندان خواهد شد.

Keine Kommentare: